Frage zu DrawIndexedPrimitive...



  • Hi!!

    Ich hab eine ganz einfache Frage, bei der ich in der MSDN nicht ganz schlau werde.

    Ich möchte mit DrawIndexedPrimitive nur einen bestimmten Bereich des Index-Buffers rendern lassen (sagen wir mal von pos. a bis b). Welche Parameter muss ich dafür übergeben??

    HRESULT DrawIndexedPrimitive(          D3DPRIMITIVETYPE Type, // ist klar ;)
        INT BaseVertexIndex,
        UINT MinIndex,
        UINT NumVertices,
        UINT StartIndex,
        UINT PrimitiveCount
    );
    

    Die Beschreibungen der Parameter klingen für mich irgendwie alle ähnlich:

    BaseVertexIndex
    [in] Offset from the start of the index buffer to the first vertex index.
    MinIndex
    [in] Minimum vertex index for vertices used during this call.
    NumVertices
    [in] Number of vertices used during this call, starting from BaseVertexIndex + MinIndex
    StartIndex
    [in] Location in the index array to start reading vertices.
    PrimitiveCount
    [in] Number of primitives to render. The number of vertices used is a function of the primitive count and the primitive type. The maximum number of primitives allowed is determined by checking the MaxPrimitiveCount member of the D3DCAPS9 structure.



  • StartIndex
    [in] Location in the index array to start reading vertices.

    http://www.fh-merseburg.de/~roesch/trash/alles_klar.gif

    Bye, TGGC \-/


Anmelden zum Antworten