Frage zu DrawIndexedPrimitive...
-
Hi!!
Ich hab eine ganz einfache Frage, bei der ich in der MSDN nicht ganz schlau werde.
Ich möchte mit DrawIndexedPrimitive nur einen bestimmten Bereich des Index-Buffers rendern lassen (sagen wir mal von pos. a bis b). Welche Parameter muss ich dafür übergeben??
HRESULT DrawIndexedPrimitive( D3DPRIMITIVETYPE Type, // ist klar ;) INT BaseVertexIndex, UINT MinIndex, UINT NumVertices, UINT StartIndex, UINT PrimitiveCount );
Die Beschreibungen der Parameter klingen für mich irgendwie alle ähnlich:
BaseVertexIndex
[in] Offset from the start of the index buffer to the first vertex index.
MinIndex
[in] Minimum vertex index for vertices used during this call.
NumVertices
[in] Number of vertices used during this call, starting from BaseVertexIndex + MinIndex
StartIndex
[in] Location in the index array to start reading vertices.
PrimitiveCount
[in] Number of primitives to render. The number of vertices used is a function of the primitive count and the primitive type. The maximum number of primitives allowed is determined by checking the MaxPrimitiveCount member of the D3DCAPS9 structure.
-
StartIndex
[in] Location in the index array to start reading vertices.http://www.fh-merseburg.de/~roesch/trash/alles_klar.gif
Bye, TGGC \-/